21 Ocak 2013 Pazartesi

Mutlu olun!


     Hayatta gerçekleştirdiğimiz her eylemi mutlu olmak adına yapmamız gerektiğini savunan felsefi düşünce Hedonizm (Hazcılık) ve bu öğretiyi ortaya çıkaran filozof Aristippos'muş.Ona göre haz,insani bir duygudur ve her adımın bu amaçla atılması gerektiğini düşünür.Biz bu görüşü halk arasında genelde "polyannacılık" olarak lanse ediyoruz.Bazılarımız her türlü zorluğa pozitif yaklaşmaya "fakir edebiyatı yapmak" da diyebilir.
     Bizi mutsuz eden çevresel faktörleri (sosyal konum,ekonomik güç,kültürel birikim) düşününce isyan ettiğinizi duyar gibiyim.Ama önemli olan; evrenin sizi kimi konularda eksik bırakırken aynı zamanda size sunduğu değerlere ne kadar sadık kaldığınız. Görüşünüz,inancınız ne olursa olsun sahip olduklarınız için mutlu olmayı becerebiliyor musunuz yoksa hep üzülmek için bir nedeniniz mi var? Bir ateist bile olsanız önünüzde duran rakı şişesine eşlik eden dostlarınıza teşekkür edebiliyor musunuz ya da bir inanan olarak aldığınız her nefes için şükrediyor musunuz diye de sorabiliriz.
     Ben mutluyum çünkü istediğim şehirde,kardeşim gibi gördüğüm dostlarımla istediğim hayatı yaşıyorum.Ben mutluyum çünkü beni seven,bana inanan,görüşlerine her daim saygı duyduğum bir ailem var.Ben mutluyum çünkü hayal ettiğim meslekte çalışıyorum.Ben mutluyum çünkü bu sabah tanımadığım bir nineye günaydın diyerek onu gülümsetmeyi başardım.
    Ben mutluyum çünkü birazdan bu yayını sizlerle paylaşacağım ve belki bir kaç kişinin hayatına dokunup mutlu olmalarını sağlayacağım...
    
     
    "Eğer kim olman gerektigi hakkında en ufak bir fikrin dahi yoksa, dogru arabalara,evlere ve giysilere sahip olmak tamamen anlamsızdır. Bu yüzden hayatta daha fazlasına sahip olmaya çabalamaktan vazgeç ve hayat için daha fazlası olmaya çalış. Sonsuz mutlulugun yattıgı yer burasıdır. " (Robin Sharma)








3 yorum:

  1. Bu Sharma çok güzel laflar ediyor:)) Gazetemde Reha Muhtar'da köşesinde sık sık yer verir.
    Benim akıl erdiremediğim, yaşını başını almış, az buçuk mürekkep yalamış çevremdeki -bazı-insanların bile insanları paralarıyla değerlendirmeleri.
    Siz bu yaşta doğru yolu bulmuşsunuz, tebrikler.
    Sevgilerimle...


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne onurlandırıcı sözler söylemişsiniz..Ben de Reha Muhtar'ı birazcık da Robin Sharma bahanesiyle sıkı takip edenlerdenim..Beni her sözüyle etkiliyor..

      Sil
  2. valla sevgili Aristippos haklıymış hayat madem öyle veya böyle bitiyor madem öyle bizde mutlu olmanın ya tadını cıkartıp gideceğiz yada çıkartmadan gideceğiz adam en iyi yolu seçmiş bence :)

    YanıtlaSil